De rol van een

Key Accountmanager

Inhoud

Key Accountmanager functieomschrijving

80% van de omzet komt door slechts 20% van de klanten.

Een Key Account Manager (KAM) is verantwoordelijk voor de belangrijkste klanten in een bedrijf. Deze klanten de hoogste inkomstenbron voor de organisatie.  De rol van een key account manager is een diepgaande relatie bouwen met de key accounts en is het belangrijkste aanspreekpunt voor alle klantenaangelegenheden. Hij/zij anticipeert op de behoeften van de klant.

De key accountmanager zorgt dat de deadlines voor de klant worden binnen het bedrijf  worden gehaald en helpt de klant succesvol zijn. Ook genereerd de key accountmanager omzet bij deze klanten middels up- en cross selling en ontwikkelt nieuwe relaties vanuit de Key Accounts.

De belangrijkste doelstelling van de Key Account Manager is het beheren van een groep belangrijke klanten (Key Accounts) om de aangewezen verkoopdoelstellingen te bereiken door het implementeren van passende en unieke strategieën voor deze key accounts.

Gerelateerd Key Accountmanager

Key Accountmanager

Taken en verantwoordelijkheden

Key Accountmanager

Salaris indicatie​

Ervaringen van Brand New Sales
  • Commodity producten en diensten – n.v.t.
  • Niet-standaard oplossingen | 45K – 70K
  • ROI gebaseerde producten en diensten | 70K – 90K
  • Bedrijf kritische oplossing , directe impact op bottom line | 80K – 120K
Salaris indicatie vanuit andere bronnen

Key Accountmanager

Competenties en kwalificaties

Key Accountmanager werven?

Brand New Sales biedt een resultaatgerichte en effectieve werving en selectie dienst met excellente service.

Vrouw op haar mobiele telefoon en leunt 600x600

Neem nu contact met ons op?

Bel +31 (0) 35 8200232 of stuur een bericht.
Brand New Sales | Future Proof Sales Recruitment