De rol van een

Key Account Manager

Inhoud

Key Account Manager functieomschrijving

80% van de omzet komt door slechts 20% van de klanten.

Een Key Account Manager (KAM) is verantwoordelijk voor de belangrijkste klanten in een bedrijf. Deze klanten de hoogste inkomstenbron voor de organisatie.  De rol van een Key Account Manager is een diepgaande relatie bouwen met de key accounts en is het belangrijkste aanspreekpunt voor alle klantenaangelegenheden. Hij/zij anticipeert op de behoeften van de klant.

De key Account Manager zorgt dat de deadlines voor de klant worden binnen het bedrijf  worden gehaald en helpt de klant succesvol zijn. Ook genereerd de key account manager omzet bij deze klanten middels up- en cross selling en ontwikkelt nieuwe relaties vanuit de Key Accounts.

De belangrijkste doelstelling van de Key Account Manager is het beheren van een groep belangrijke klanten (Key Accounts) om de aangewezen verkoopdoelstellingen te bereiken door het implementeren van passende en unieke strategieën voor deze key accounts.

Gerelateerd Key Account Manager

Key Account Manager
Taken en verantwoordelijkheden

Key Account Manager Salarisindicatie

Ervaringen van Brand New Sales
  • Commodity producten en diensten – n.v.t.
  • Niet-standaard oplossingen | 45K – 70K
  • ROI gebaseerde producten en diensten | 70K – 90K
  • Bedrijf kritische oplossing , directe impact op bottom line | 80K – 120K
Salaris indicatie vanuit andere bronnen

Key Account Manager

Competenties en kwalificaties

Key Account Manager werven?

Brand New Sales biedt een resultaatgerichte en effectieve werving en selectie dienst met excellente service.

Wat doet een Key Account Manager - vrouw op mobiel

Neem contact met ons op

Bel +31 (0) 35 8200232 of stuur een bericht.
Brand New Sales