Een Accountmanager is verantwoordelijk voor het opbouwen en onderhouden van relaties met bestaande en nieuwe klanten met het uiteindelijke doen het genereren van omzet en marge voor het bedrijf. Dit kan variëren van het identificeren van nieuwe verkoopkansen tot het onderhandelen van contracten en het beheren van de klantenportfolio. De precieze taken en verantwoordelijkheden van een accountmanager kunnen variëren afhankelijk van de branche en het bedrijf waar ze werken.
Een accountmanager werkt vaak nauw samen met andere afdelingen, zoals verkoop, marketing, technische ondersteuning en logistiek. Ze delen informatie en werken samen om ervoor te zorgen dat klantbehoeften worden begrepen en opgelost.
Een accountmanager is het aanspreekpunt voor klanten. Daarvoor moet de accountmanager effectief kunnen communiceren, luisteren naar klanten en zich aanpassen aan verschillende communicatiestijlen. Ze identificeren klantbehoeften, lossen problemen op werken aan een hoge klanttevredenheid.
Een accountmanager moet proactief zijn in het identificeren van nieuwe verkoopkansen, onderhandelen met klanten en volgen van verkoopresultaten en rapporteren aan het salesmanagement over de verkoopresultaten en de verkoopstrategieën.
Gerelateerde Accountmanager titels
Brand New Sales biedt een resultaatgerichte en effectieve werving en selectie dienst met excellente service.