80% van de omzet komt door slechts 20% van de klanten.
Een Key Account Manager (KAM) is verantwoordelijk voor de belangrijkste klanten in een bedrijf. Deze klanten de hoogste inkomstenbron voor de organisatie. De rol van een Key Account Manager is een diepgaande relatie bouwen met de key accounts en is het belangrijkste aanspreekpunt voor alle klantenaangelegenheden. Hij/zij anticipeert op de behoeften van de klant.
De key Account Manager zorgt dat de deadlines voor de klant worden binnen het bedrijf worden gehaald en helpt de klant succesvol zijn. Ook genereerd de key account manager omzet bij deze klanten middels up- en cross selling en ontwikkelt nieuwe relaties vanuit de Key Accounts.
De belangrijkste doelstelling van de Key Account Manager is het beheren van een groep belangrijke klanten (Key Accounts) om de aangewezen verkoopdoelstellingen te bereiken door het implementeren van passende en unieke strategieën voor deze key accounts.
Gerelateerd Key Account Manager
Brand New Sales biedt een resultaatgerichte en effectieve werving en selectie dienst met excellente service.
Brand New Sales heeft middels dit Keurmerk de kwaliteitsstempel ontvangen van United Sales Recruiters. Werkgevers en Sales Professionals kunnen rekenen op een gedegen dienstverlening en een perfecte match
Copyright© 2022 Brand New Sales | Alle rechten voorbehouden | Door PR Social