fbpx
  1. Home
  2. »
  3. Mededelingen
  4. »
  5. Brand New Sales lanceert webinars voor werving 

Brand New Sales lanceert webinars voor werving 

Sales recruitment bureau Brand New Sales lanceert een baanbrekende methode voor de werving van sales professionals. Met Live Recruitment Webinars worden de resultaten van het wervingsproces voor werkgevers en werkzoekenden sneller en beter. 

‘Aan de ene kant moeten bedrijven veel meer moeite doen om medewerkers binnen te halen’, legt Balabrega uit. ‘Het proces is nu eigenlijk omgekeerd in vergelijking met enkele jaren geleden: toen stonden kandidaten bij wijze van spreken in de rij om te solliciteren. Maar als werkgevers tegenwoordig goede mensen aan willen trekken moeten zij solliciteren bij werknemers met een heldere en realistische presentatie.’  

Anderzijds kan er bij kandidaten ook nog het nodige veranderen, stelt Balabrega. ‘Ze nemen snel het besluit om naar een andere werkgever over te stappen, maar ze slaan soms de eerste vragen over. Bij welke type organisatie en in welke cultuur kom jtot bloeiWat voor sales processen passen het beste bij jouw persoonlijkheid en kwaliteiten? Binnen enkele maanden komen ze er achter dat ze in hun nieuwe baan onvoldoende tot hun recht komen. Dat kan voor alle partijen beter.’  

Meer geschikte kandidaten 

Brand New Sales lanceert in oktober een nieuwe recruitmentmethode voor werkgevers en werknemers, die een baanbrekende oplossing biedt voor de huidige situatie. ‘Bedrijven krijgen meer en beter geschikte kandidaten uit de groep latent werkzoekenden aangeleverd. Met minder interviews en kortere wervingsprocessen bereiken ze een hogere fulfillment ratio. Kortom, de employer brand wordt veel sterker.’ 

Interviews met sleutelpersonen 

Brand New Sales gaat live webinars inzetten voor de werving van salesprofessionals. Balabrega vertelt hoe werkgevers met deze methode een podium hebben om zich aan een specifieke doelgroep te presenteren. ‘Dat kan in één, twee of drie uitzendingen van 30 tot 40 minuten. Wij interviewen sleutelpersonen uit de organisatie over missie en visie. Ook (commerciële) strategie, marktpropositie en USP’s komen aan de orde. Verder spreken we over de sales processen en cultuur. Tenslotte gaat het over specifieke kenmerken van een baan, zoals taken en verantwoordelijkheden, en ontwikkelings- en doorgroeimogelijkheden. Deelnemers kunnen de uitzending volgen via de pc, mobieltje of tablet zonder speciale software. De live webinars worden opgenomen en kunnen campagnematig worden herhaald.’ 

Sterke motivatie 

Recruitment webinars hebben duidelijke voordelen voor werkgevers, zegt Balabrega. ‘Wij benaderen kandidaten uit onze eigen database en via campagnes op social media. Deze deelnemers hebben een sterke motivatie – het gaat immers mogelijk om hun nieuwe baan – en zullen de professionele uitzending vanuit een tv-studio of bedrijfslocatie daarom met grote aandacht volgen. Onderzoek toont aan dat een kijktijd van 55 minuten haalbaar is als het onderwerp echt aansprekend is voor het publiek. Deelnemers hoeven niet alleen te kijken, ze kunnen interactief meedoen via chat, polls of een call to action. Aantallen deelnemers en kijktijd zijn meetbaar, zodat bedrijven exact en snel weten wat werkt en wat niet. Als werkgevers belangstelling hebben, kunnen wij ze binnen twee weken online plaatsen.’  

Innovatief en modern 

Na de live uitzending kan het programma ook gebruikt worden in volgende online campagnes op onder andere Linkedin, Instagram en Facebook. De emailadressen voor de aanmelding zijn bovendien nuttig en bruikbaar voor latere campagnes. 

‘Deze webinars vormen een effectieve oplossing voor bedrijven die worstelen met het aantrekken van sales professionals. Met de inzet van webinars wordt het aanbod aan kandidaten groter en beter, het werkt sneller en zet de employer brand van het bedrijf innovatief en modern in de markt’, besluit Balabrega. ‘Dat is winst voor alle partijen.’ 

Meer informatie: https://brandnewsales.nl/live-recruitment-webinar/

LinkedIn
WhatsApp
Facebook